2013-09-15

親愛的上帝, 我如何能服務?



親愛的上帝, 我如何能服務?

 

While most of the world has gone mad,

僅管, 幾乎整個世界都已瘋狂,

Yelling for help, asking for more, praying to achieve, and begging to be saved,

求助的吶喊, 無盡的要求, 祈求成就, 及乞求拯救

Some quietly ask, “Dear God, how may I serve?”

然而, 某些人卻輕聲的問 : “親愛的上帝, 我如何能服務?”

The poor will always ask,

貧乏者總是會問:

“How can I get more?”  “How can I achieve?”  “How can I be safe?”

我如何能得到更多?”  “我如何能達到目的?”  “我如何能安全?”

The rich will always ask, “How may I share? How may I serve?”

富足者總是會問: “我如何能分享? 我如何能服務?”

The question will make the man.

這問題將會成就一個人.

In order to serve,

為了服務,

He will move heaven and earth to learn how to serve.

他會竭盡全力去學習如何服務.

Because he serves,

因為他服務,

Heaven and Earth will rush in to aid his quest.

天地都會湧入而支援他的宏願.

In serving,

在服務中,

He will lose himself and gain the world.

他會失去自我但卻贏得全世界.

So in each and every moment,  所以在每一個時刻,

What question do you ask?        你問的是什麼問題?

Stand  up     and     take  your  place.  站起來, 準備好!

The choice is utterly clear. 你所要作的選擇已經非常清楚了.

 

沒有留言: